

Oppdag verdens letteste sparkesykkelbar med NKD LIT
Spesielt designet for seriøse og erfarne sparkesykkelentusiaster. Denne T-baren er laget av høykvalitets kromoly stål 4130, noe som gir den en uovertruffen kombinasjon av lav vekt og høy holdbarhet. Kromoly stål 4130 er kjent for sin styrke og robusthet, noe som gjør NKD LIT ideell for å tåle de utfordringene som følger med avansert og profesjonell kjøring.
Kompatibilitet
NKD LIT Street Bar er kompatibel med både HIC (Hidden Internal Compression) og SCS (Standard Compression System) kompresjonssystemer, og gir deg allsidighet i oppsettet ditt og muligheten til å tilpasse det slik du ønsker. Denne kompatibiliteten gjør det enkelt å integrere T-baren med ditt eksisterende utstyr, enten du foretrekker en stål- eller aluminiumsgaffel.
Design og funksjonalitet
Den klassiske T-formen gjør denne baren perfekt for street riding, hvor presisjon og balanse er avgjørende. T-formen gir optimal kontroll og stabilitet, slik at du kan fokusere på triksene og bevegelsene dine. Dette er en sparkesykkelbar som er bygget for å prestere under press, og gir deg friheten til å utføre de mest krevende manøvrene med letthet.
Avansert Street Riding
Steg inn i verdenen av avansert street riding med selvtillit med NKD LIT Sparkesykkel Street Bar – den perfekte kombinasjonen av letthet, styrke og allsidighet for de som tar kjøreturen til neste nivå.

Hvis du kjøper mer enn 850 kr** i vår webshop, betaler vi frakten for deg.
349 kr → 850 kr Fragt 79 kr.
Les mer her.

Våres leveringstid er på 1-3 hverdager, vis de bestilte varene er på lager, og vi sender typisk få timer etter bestillingen. Leveringen kommer med pakkesporing, så du kan følge pakken din hele veien.
Les mer her.

Hvis du bestiller online på KiteNorge kan alltid handle varene i 365 dager** - og vi gir naturligvis pengene tilbake.

Vi tilbyr gratis returfrakt dersom du ønskjer å byta til ein annan storleik eller farge.
Du må ganske enkelt bestilla ønskt produkt på nettsida og inkludera den nye ordrestadfestinga i returpakken.
Les mer her.
Bar form | T |
---|---|
Bar materiale | Forkromet stål 4130 |
Klar for SCS | Yes |
SKU | 0102001125961-vconf |
Enable Qty Increments (B2B) | Nei |
Taxcode | 9503.0010.00 | sparkesykler |
Når du leter etter et styre til trikse sparkesykkelen din, bør du være oppmerksom på hvilket kompresjonssystem styret er kompatibelt med. I tillegg bør styrets diameter også passe til gaffelen og klemmen på trikse sparkesykkelen din.
Det finnes også mange forskjellige størrelser på styrene til trikse sparkesykler. Noen foretrekker høye og smale styre, mens andre foretrekker lave og brede styre - men alt dette er en smakssak, som bør vurderes av den enkelte rytteren.
De fleste styrene til trikse sparkesykler er laget av forkrommet stål, som er det sterkeste materialet. Andre styre til trikse sparkesykler er laget av aluminium, som også er et relativt sterkt materiale og ikke veier spesielt mye.
Anbefalet bar højde
Løber højde | Bar højde | Alder |
128 -140 cm | 482-533 mm | 7-9 år |
140 - 156 cm | 533 - 584 mm | 10-13 år |
156 - 171 cm | 560 - 660 mm | 12-15 år |
171 - og op efter | 660 mm | 14 år og op efter |
Kompresjonssystemer
Når det gjelder scooterstyr, er det viktig å forstå kompresjonssystemene slik at du vet hvilket styre du skal bruke til hvilken scooter. Nedenfor kan du lese om de tre ulike kompresjonssystemene. På alle scootere på nettstedet vårt er det angitt hvilket system som passer til den spesifikke scooteren. Hvis du vil vite mer, kan du ta en titt på styreguiden for sparkesykler her!
ICS (invertert kompresjonssystem):
ICS er et kompresjonssystem som ofte brukes på trick-scootere. Det innebærer en kompresjonsbolt som går gjennom midten av styret og skrues inn i en stjernemutter som er montert inne i gaffelrøret.
Med ICS må styret ha et kutt i bunnen for at kompresjonsbolten skal kunne passere gjennom og komme i kontakt med stjernemutteren.
Dette systemet er kjent for sin enkelhet og effektivitet, men krever styrehåndtak som er spesielt utviklet for ICS-kompatibilitet.
ISC (Internal Compression System):
ISC er et annet kompresjonssystem som brukes på trick-scootere, og som ligner på ICS, men med en annen kompresjonsmetode.
I ISC går kompresjonsbolten gjennom toppen av gaffelrøret og skrues inn i en stjernemutter eller kompresjonshette som er montert inne i gaffelrøret.
Styregrep som er kompatible med ISC, trenger vanligvis ikke å kuttes, ettersom kompresjonsbolten ikke går gjennom midten av styret.
IHC (Integrated Headset Compression):
IHC er et kompresjonssystem som integrerer kompresjonsmekanismen med scooterens headsetlager.
Med IHC skrus kompresjonsbolten direkte inn i toppen av gaffelrøret, slik at det ikke er behov for en stjernemutter eller kompresjonshette inne i gaffelrøret.
For styrehåndtak som er kompatible med IHC, er det ikke nødvendig å kutte i styret, ettersom kompresjonsbolten ikke går gjennom midten av styret.
Hvert av disse kompresjonssystemene har sine egne fordeler og hensyn, og valget mellom dem avhenger ofte av personlige preferanser, kompatibilitet med scooterens komponenter og ønsket oppsett av scooteren. Førere bør sørge for at styret og kompresjonssystemet er kompatible når de monterer eller oppgraderer sin trick-scooter.
Bar form | T |
---|---|
SKU | 0102001125961-vconf |
Bar materiale | Forkromet stål 4130 |
Taxcode | 9503.0010.00 | sparkesykler |
Klar for SCS | Yes |