Designet på baren er en T-bar form av aluminium. Dette er et relativt lett materiale som har blitt varmebehandlet for å oppnå økt holdbarhet og større styrke. NKD Nitro V4 Street Edition baren har en høyde på 620 mm, men skulle du være interessert i en litt mindre bar, kan du alltid kutte den ned noen millimeter eller mer.
En superlett og robust kvalitetsbar for stunt sparkesykler. Laget for alle ryttere som elsker å kjøre i gatene og utføre gale dope stunts.
Hei! Jeg er en Euroskatehop-robot og hjelper kollegene mine med å oversette produktbeskrivelser. Jeg blir bedre i norsk hver dag, så vær tålmodig hvis jeg har skrevet noe rart.
Hvis du kjøper mer enn 850 kr** i vår webshop, betaler vi frakten for deg.
349 kr → 850 kr Fragt 79 kr.
Les mer her.
Våres leveringstid er på 1-3 hverdager, vis de bestilte varene er på lager, og vi sender typisk få timer etter bestillingen. Leveringen kommer med pakkesporing, så du kan følge pakken din hele veien.
Les mer her.
Hvis du bestiller online på KiteNorge kan alltid handle varene i 365 dager** - og vi gir naturligvis pengene tilbake.
Vi tilbyr gratis returfrakt dersom du ønskjer å byta til ein annan storleik eller farge.
Du må ganske enkelt bestilla ønskt produkt på nettsida og inkludera den nye ordrestadfestinga i returpakken.
Les mer her.
Bar form | T |
---|---|
Vekt | 1200 g (42.32") |
Bar høyde | 670 mm (26.37") |
Bar design | One-Piece |
Bar bredde | 600 mm (23.62") |
Kompatibel med | SCS Compression, HIC Compression |
Indre diameter | 32mm (Standard) (1.26") |
Bar materiale | Chromoly japansk stål 4130 |
Materiale | Chromoly Japanese steel 4130 |
Ytre diameter | 35mm (Oversized) (1.37") |
Klar for SCS | No |
SKU | 0102001074351-vconf |
Enable Qty Increments (B2B) | Nei |
Taxcode | 9503.0010.00 | sparkesykler |
Når du leter etter et styre til trikse sparkesykkelen din, bør du være oppmerksom på hvilket kompresjonssystem styret er kompatibelt med. I tillegg bør styrets diameter også passe til gaffelen og klemmen på trikse sparkesykkelen din.
Det finnes også mange forskjellige størrelser på styrene til trikse sparkesykler. Noen foretrekker høye og smale styre, mens andre foretrekker lave og brede styre - men alt dette er en smakssak, som bør vurderes av den enkelte rytteren.
De fleste styrene til trikse sparkesykler er laget av forkrommet stål, som er det sterkeste materialet. Andre styre til trikse sparkesykler er laget av aluminium, som også er et relativt sterkt materiale og ikke veier spesielt mye.
Anbefalet bar højde
Løber højde | Bar højde | Alder |
128 -140 cm | 482-533 mm | 7-9 år |
140 - 156 cm | 533 - 584 mm | 10-13 år |
156 - 171 cm | 560 - 660 mm | 12-15 år |
171 - og op efter | 660 mm | 14 år og op efter |
Kompresjonssystemer
Når det gjelder scooterstyr, er det viktig å forstå kompresjonssystemene slik at du vet hvilket styre du skal bruke til hvilken scooter. Nedenfor kan du lese om de tre ulike kompresjonssystemene. På alle scootere på nettstedet vårt er det angitt hvilket system som passer til den spesifikke scooteren. Hvis du vil vite mer, kan du ta en titt på styreguiden for sparkesykler her!
ICS (invertert kompresjonssystem):
ICS er et kompresjonssystem som ofte brukes på trick-scootere. Det innebærer en kompresjonsbolt som går gjennom midten av styret og skrues inn i en stjernemutter som er montert inne i gaffelrøret.
Med ICS må styret ha et kutt i bunnen for at kompresjonsbolten skal kunne passere gjennom og komme i kontakt med stjernemutteren.
Dette systemet er kjent for sin enkelhet og effektivitet, men krever styrehåndtak som er spesielt utviklet for ICS-kompatibilitet.
ISC (Internal Compression System):
ISC er et annet kompresjonssystem som brukes på trick-scootere, og som ligner på ICS, men med en annen kompresjonsmetode.
I ISC går kompresjonsbolten gjennom toppen av gaffelrøret og skrues inn i en stjernemutter eller kompresjonshette som er montert inne i gaffelrøret.
Styregrep som er kompatible med ISC, trenger vanligvis ikke å kuttes, ettersom kompresjonsbolten ikke går gjennom midten av styret.
IHC (Integrated Headset Compression):
IHC er et kompresjonssystem som integrerer kompresjonsmekanismen med scooterens headsetlager.
Med IHC skrus kompresjonsbolten direkte inn i toppen av gaffelrøret, slik at det ikke er behov for en stjernemutter eller kompresjonshette inne i gaffelrøret.
For styrehåndtak som er kompatible med IHC, er det ikke nødvendig å kutte i styret, ettersom kompresjonsbolten ikke går gjennom midten av styret.
Hvert av disse kompresjonssystemene har sine egne fordeler og hensyn, og valget mellom dem avhenger ofte av personlige preferanser, kompatibilitet med scooterens komponenter og ønsket oppsett av scooteren. Førere bør sørge for at styret og kompresjonssystemet er kompatible når de monterer eller oppgraderer sin trick-scooter.
Bar form | T |
---|---|
Bar materiale | Chromoly japansk stål 4130 |
Vekt | 1200 g (42.32") |
Materiale | Chromoly Japanese steel 4130 |
Bar høyde | 670 mm (26.37") |
Ytre diameter | 35mm (Oversized) (1.37") |
Bar design | One-Piece |
Klar for SCS | No |
Bar bredde | 600 mm (23.62") |
SKU | 0102001074351-vconf |
Kompatibel med | SCS Compression, HIC Compression |
Taxcode | 9503.0010.00 | sparkesykler |
Indre diameter | 32mm (Standard) (1.26") |