NKD Extreme er den hittil sterkeste trik sparkesykkel. Den er designet for de mest ekstreme sparkesykkel-stunts, og passer både for skatepark og gatetur. Om du er nybegynner eller profesjonell spiller ingen rolle. NKD Extreme kan brukes til å forbedre dine evner, og til hardcore-stunts med mange wild spins. En flott trik sparkesykke!
NKD Extreme er laget av et høykvalitets aluminium, som i tillegg til å være ekstremt sterkt, også er superlett. Kort sagt, det perfekte materialet for en trik sparkesykke. Denne flotte designen forbedres ytterligere av 3D-designets CNC-utskjæring i ett stykke, som gjelder både dekk og gaffel. Det gir også en ekstremt presis design, som unngår bruk av sveising - og derved oppnår en enda sterkere trik sparkesykke. I kombinasjon med monterte lette NKD Hollow Air-hjul, vil du kunne føle robustheten til trik sparkesykke når du lander hardt etter et kult stunt i luften. I tillegg til å være utmerkede hjul for komfortable ritt, er de også utrolig lette. Dette skyldes materialet og selve konstruksjonen med hullene i metallet, som til sammen gir et sterkt par hjul med nesten ingen vekt. NKD Extreme blir til og med betydelig lavere i vekt med de mange utskjæringene i designen til hodetukken, nakken og gaffelen, samt NKDs signaturskjæring midt på dekket. Som et resultat av dette og det prestisjetunge aluminiumsmaterialet, får du en ekstremt lett, sterk og holdbar trik sparkesykke til bruk i skateparker og gateridning.
NKD Extreme er en CE-godkjent trik sparkesykke. Den mottok denne godkjenningen som en del av forberedelsen og har gjennomgått en rekke tester, utført av NKDs profesjonelle teamkjørere og et fantastisk team av dyktige ingeniører, så vel som designere. De anbefaler alle denne trik sparkesykke til personer med interesse for sport, uansett nivå og evne til å utføre stunts.
Funksjoner:
Nivå: Intermediate & Pro
Anbefalt alder: Trikse Sparkesykkel for 6+ år
SCS-komprimering - for enkel 360°
Kvalitet: Laget av aluminium 6061 - sikrer lett vekt og holdbarhet
Hei! Jeg er en Euroskatehop-robot, hjelper mine kolleger med å oversette produktbeskrivelser. Jeg blir bedre på norsk hver dag, så vær tålmodig med meg hvis jeg har skrevet noe rart.
Hvis du kjøper mer enn 849 kr** i vår webshop, betaler vi frakten for deg.
349 kr → 849 kr Fragt 79 kr. Les mer her.
Rask levering
Våres leveringstid er på 1-3 hverdager, vis de bestilte varene er på lager, og vi sender typisk få timer etter bestillingen. Leveringen kommer med pakkesporing, så du kan følge pakken din hele veien. Les mer her.
365 dager bytte
Hvis du bestiller online på KiteNorge kan alltid handle varene i 365 dager** - og vi gir naturligvis pengene tilbake.
Gratis byte
Vi tilbyr gratis returfrakt dersom du ønskjer å byta til ein annan storleik eller farge.
Du må ganske enkelt bestilla ønskt produkt på nettsida og inkludera den nye ordrestadfestinga i returpakken. Les mer her.
Vi anbefaler at du måler avstanden fra hoften til magen din, og velger en stunt scooter med en høyde et sted i mellom. Husk at høyden på en stunt scooter alltid vil være et spørsmål om å foretrekke, alt avhengig av hvilken stil man er mest til. Bruk imidlertid guiden for å få et inntrykk av hvilken høyde stunt-scooteren din skal ha.
Kjører du mest på ramper? Da anbefaler vi at du velger en høyde nærmere hoften.
Kjører du mest på gaten? Da anbefaler vi at du velger en høyde nærmere navlen.
Street er begrepet for street kjøring med sparkesyklen din. Det betyr cruising på gaten eller i skateparken og utførsel av triks av alle slag - bare fantasien stopper deg her. Street er den mest brukte form for kjøring innen trik sparkesykler og stiller ofte store krav til design og kvalitet på sparkesyklen. En robust konstruksjon gjør at du kan tåle enhver utfordring gaten kan kaste på deg, samt føle deg tryggere om deg selv når du er på et eventyr, enten det er første gang du er ute eller du har gjort det 100 ganger før.
Ramper
Rampe = Kjøring på ramper. Du kjører ofte ramper for å lære å utføre nye triks med triks sparkesykeln din. Dette gir deg raskere selvtillit på sparkesyklen og generelt! Du finner ofte ramper på skaterbaner. Men er du ikke så heldig å ha slike i nærheten, anbefaler vi at du kjøper en av våre NKD ramper, som gjør at du kan øve deg hvor som helst inni og utenfor. Det finnes endeløse modeller innenfor ramper som du kan kjøre trik sparkesyklen på, og det er en fin måte å utfolde seg og bli virkelig talentfull.
Slide
Slide, også kjent som Grind, er begrepet for triks som utføres ved å skyve på noe. For eksempel kan det være et rør, et rekkverk, en trapp, ja, i utgangspunktet alt du kan tenke på. Med den rette sparkesyklen kan alle lære å slide. Det krever bare at du skal være oppmerksom på at decket på trik sparkesyklen har en grindbase dvs. kutt som lar deg glide på ting. Dette kjøreformet er veldig populært, og du kan gjøre det med vennene dine hvor som helst.
Transport
Transport refererer til sparkesyklens evne som transportmiddel. Hvor bra fikk det deg fra A til B, og hvor lett er det å ta med deg? Transport via sparkesykler har blitt populært i mange europeiske byer de senere år, enten det er for skole eller arbeid. Det er også super smart på helligdager hvor sykkelen er for stor og ubeleilig, da gode transport sparkesykler ofte kan brettes og bæres over skulderen.
Kvalitet
Kvalitet. Dette er et uttrykk for vår faglige vurdering av sparkesyklen som helhet. Dette er basert på materialet, konstruksjon, ytelse og estimert levetid på sparkesyklen. Med en høy vurdering her, har du kjøpt en super god sparkesykkel som er verdt å vise fram.
SGS-sertifikat:
Et SGS-sertifikat er en bekreftelse på kvaliteten og integriteten til produktet laget av SGS, som er verdensledende innen sertifisering og produkttesting.
Produkter med CE-merking distribuert av SGS-sertifiseringstjenesten indikerer at disse produktene har gått gjennom en rekke forskjellige tester og testmetoder som overholder ulike krav og standarder disse produktklassene/gruppene må overholde. Videre bekrefter et SGS-sertifikat at hver del av produktet er testet til det ytterste for å sikre en utrolig høy kvalitet på holdbarhet og funksjonalitet.
Hvert produkt er en del av en produktklasse eller produktgruppe, hver med sitt EGET CE-merke-ID-nummer. Dette ID-nummeret kan brukes av deg som forbruker for å legitimere sertifiseringen og finne ytterligere informasjon om hva produktet du kjøper er godkjent for.
Total høyde:
Total høyde på hele sparkesykkelen. Med hensyn til høyden på en sparkesykkeI er det ingenting som er mer rett enn noe annet. Man kan imidlertid si at de lavere sparkesykkeler er mer egnet til tekniske triks, hvor høyere sparkesykkeler brukes til transport og komfort. Justerbare sparkesykkeler er tilgjengelige, som kan tilpasses for deg og din høyde.
Vekt:
Vekten av hele sparkesykkelen. Tyngre scootere er oftere laget av et materiale som stål, som øker holdbarhet og gir lang levetid. Sparkesykler av lette materialer, som aluminium, er lettere å bære og transportere rundt. Om du bør velge et materiale over det andre, avhnger både av hvor dyrt sparkesykkelen skal bli og hva du bruke det til. For eksempel må en trick sparkesykkel holde til litt av hver og vil derfor være smart å kjøpe i et mer holdbart materiale.
Maks Belastning:
Maks belastning er produsentens anbefalte vekt på produktet. Dette siktet for deres kunnskap og vurdering av produktet slik at levetiden ikke blir redusert.
Deck design:
Det er tre typer dekkdesign: ett stykke, todelt og sammenleggbart. Dekk i ett stykke er veldig holdbare siden de er laget av sveisede deler, mens todekk er satt sammen med bolter. Fordelen med todelt dekk er at de ofte er i stand til å brettes, og noen modeller har hodebøyle som gir mulighet for forskjellige vinkler. Et sammenleggbart design gjør det mulig å brette scooteren sammen slik at den raskt kan tas under armen eller på skulderen.
Det er mange forskjellige funksjoner og systemer for sammenleggbare scootere. Hvis du trenger scooteren din for å pendle mellom buss, tog, bil eller bare for å komme deg rundt, er et raskt og enkelt sammenleggbart system en fordel. Du vil raskt oppleve at denne funksjonen gjør en forskjell om du bruker scooteren til å ta med deg på tog, buss, etc.
Deck materiale:
Løbehjuls deck er vanligvis laget av aluminium, da det er et utrolig slitesterkt materiale og ikke er så tungt som andre materialer. Fordi aluminium er relativt myk, blandes det med andre metaller. Aluminium er delt inn i alloys, hvor verdien bestemmes av det blandede metallet, som aluminium blandes med. Høyere alloy betyr mer holdbart produktmateriale.
Materiell styrke karakter:
Styrken til aluminium måles i tonn, hvor mange tonn aluminiumet presses under. Et scooterdekk av T4 aluminium produseres under 4 tonn trykk, der T6 betyr at det har blitt presset under 6 tonn. Jo flere tonn metallet har blitt presset under, jo sterkere er scooteren
Deck lengde:
Den totale lengden på deckets overflate. Lengden på decket bidrar til å bestemme hvor mye plass du har til føttene dine på sparkesykkelen. Jo lengre et deckm, jo mer plass har du selvfølgelig, jo kortere en lengden, jo mindre plass har du.
Deck bredde:
Den totale bredden på decket på sparkesykkelens overflade. Bredde bestemmer akkurat som lengden, hvor mye plass du har til føttene dine på sparkesykkelens overflate. For eksempel, om du kan stå med begge føttene ved siden av hverandre eller ikke. I tillegg må det over være nok plass når du akselerere med en fot, slik at du ikke plutselig mister balansen.
Konkav:
Konkaven bidrar til å holde balansen oppe. Det hjælper med å holde føtterne fast og få bedre grep på sparkesykkelens deck. Konkav på en sparkesykkel er hvor overflaten av sparkesykkelen smuldrer innover. Uten dette vil det være litt vanskeligere å stå fast og mer stabilt.
Kompresjon:
Kompressjonssystemet er systemet som holder forgaffelen tett til deckets headtube og reduserer uskarphet da alle sparkesykkeler vil bli merket av over tid, akkurat som alt annet som brukes aktivt utendørs.
Forgaffel:
Forgafler kan deles inn i to hovedgrupper. One-piece og two piece forgafler. One-piece forgafler er støpt eller utskåret av et metallstykke, noe som gir gaffelen mindre svake punkter enn two-piece forgafler, som består av flere deler. Videre kan forgaflene deles inn i forgafler med eller uten tråder. Forgafler med tråd bliver strammes med tråden. Forgafler uten tråder krever kompresjonssett.
Headset type:
Headtuben på decket bestemmer hvilken headset-type sparkesykkelen din bruker. Et integrated headset er mye mer beskyttet og holder derfor lengre enn en non-integrated, da headsetet er plassert både inne i headtuben og utenpå headtuben..
Bar materiale:
Stål er et veldig sterkt og holdbar materiale. Barer av stål er veldig sterke, men også betydelig tyngre enn barer av for eksempel aluminium. Stålbarer er mer egnet til sparkesykkeler som virkelig kommer ut og blir kjørt, som for eksempel et triksparkesykkel kommer ut for. Derfor vil det være opplagt at ens triksparkesykkel er laget av et mer slitesterkt materiale som stål. Videre, hvis du er interessert i en scooterbar som kombinerer både styrke og letthet, er en titanstang det beste alternativet. Titanium er et supersterkt materiale med en utrolig holdbarhet, som i motsetning til stål ikke veier mye. Det dette delvis betyr er at med en scooterstang i titan får du letthet som med aluminium og styrken som med stål.
Bar høyde:
Total bar højde målt fra toppen av styret til bunnen av baren. Noen sparkesykkeler kan justeres til høyde slik at du kan tilpasse det til deg selv og din høyde, mens en trik sparkesykkel blir kjøbt i en bestemt bar høyde. Årsaken til dette er at trik sparkesykkeler må være i stand til å gjøre mer når du hopper rundt med dem og utfører forskjellige typer triks. Baren ville bli svakere mot støt og slag, noe som medfører problemer med bruk, hvis den kunne justeres.
Bar bredde:
Forskjellige bredder av barer er egnet for forskjellige kjørestile. Ved air triks har du langt mer kontroll over triket med en bred bar, hvor en smalere bar er bedre egnet for tekniske triks. Bredden på baren påvirker derfor dine ferdigheter og det kan derfor være verdt å vurdere hva hjulet skal brukes til.
Clamp størrelsen:
Clamp størrelsen avhenger av antall bolter som den er strammet til. Jo flere bolter, jo større er clampen. På samme måte gjelder det at jo færre bolter som brukes, jo mindre er clampen.
Ytre diameter:
Barens ytre diameter bestemmer hvilken clamp som passer. Det anbefales derfor at den ytre diamteren av baren passer inn i clampen. Vær imidlertid oppmerksom på at noen clamps kan brukes til både standard og oversized barer.
Indre diameter:
Barens indre diameter bestemmer hvilken forgaffel som passer. Om du skal velge one-piece forgaffel eller two-piece forgaffel avhenger hovedsakeligt av hva du vil med sparkesykkelen din. Den smarte delen av en two-piece forgaffel er at den ofte er sammenleggbar, noe som er praktisk for transport av sparkesykkelen. En one-piece forgaffel er mye sterkere og kan derfor holde til hva en trik sparkesykkel brukes til.
Hjuldiameter:
Størrelsen på hjulene skal avhenge av din kjørestil. Hvis du har mye fokus på kjøeopplevelse med kormfortable kjøring og god fart, gå til de større hjul, men du bør velge mindre hjul hvis du går for rask reaksjon og bedre kontroll av sparkesykkelen. Imidlertid er det vigtig at hjuldiameteren passer med forgafflen, decket og og bremsen.
Hjulhardhet:
For å vite hardheten til et hjul, skal du bruke durometer skalaen. Den går fra 0 - 100A. Nul er den mykeste og hundre den hardeste som kommer av hjul. Hardere hjul har bedre holdbarhet, men gir tydeligere innvirkning på ujevne overflater. De harde hjulene ruller raskere og er derfor ideelle for skateparker med ramper hvor overflaten er jevn. Mykere hjul har et kortere liv og er mer tilgivende for ujevne overflater. Mykere hjul er derfor ideelle for cruising og annen kjøring.
Kerne materiale:
Aluminiumshjul og nylonhjul har hver sine egenskaber. Aluminiumshjul er sterkest, men nylonhjul veier minst. Om du skal velger den ene til den andre, avhenger av om du vil lage triks med din sparkesykkel eller bare bruke den som et transportmiddel. Det er smart at hjulene er sterkere hvis de kjøre utendørs.
Hjul design:
Det er forskjellige hjuldesign. De to hovedgruppene heter solid og spoked. Solid core hjul er relativt tunge hjul for en sparkesykkel, men har samtidig bedre holdbarhet. Spoked hjul veier mindre, men har også mindre holdbarhet.
Hjul profil:
En flat profil gir det beste og maksimale grepet som kan oppnås for en sparkesykkel, mens den smalere profilen gir litt mer fart i hjulene. Forgafflens form må samsvare med sparkesykkelens hjulprofil.
Kulelager:
Kulelagenes egenskaper er delt inn i ABEC og er gitt et tall som en verdi. Jo høyere en verdi, desto bedre er kulelager. Dette betyr at ABEC-7 kulelager har bedre kvalitet enn ABEC-5 kulelager. Men med sparkesykkeler anbefales det at ABEC-verdien er høyere ved høye hastigheter og lavere til hjul som får mange slag.
Bremse type:
Det finnes forskjellige bremsetyper – bolter, fjær og flex fender bremser. Bolter og fjærbremser høres generelt litt mer. Hvis du vil ha mer stille bremser, må du gå for flex fender bremser. Imidlertid reduseres hjulets liv litt.
Hjulbolt lengde - Front:
Lengden på scooterens hjulaksel er god å ha hvis du trenger å bestille knagger eller reservedeler. Den fremre hjulakselen er vanligvis litt kortere enn den bakre.
Hjulbolt lengde - På baksiden:
Lengden på scooterens hjulaksel er god å ha hvis du trenger å bestille knagger eller reservedeler. Den bakre hjulakselen er vanligvis litt lengre enn foran.
Features:
Funksjoner er noen spesielle eller tilleggsfunksjoner og elementer et produkt kan inneholde. Dette kan for eksempel være at en scooter er utstyrt med flere systemer for bremsing, en justerbar stang, sidestativ og en bærestropp for å gjøre det lettere å bære scooteren. I tillegg kan funksjoner også være smarte designvalg som scooteren din fikk - for eksempel om den er CNC-kuttet eller om den kan være elektrisk drevet.
Samling:
Sjekk alltid sparkesykkelen før bruk og vær oppmerksom på at det er annerledes hvordan du får sparkesykkelen. Hvis sparkesykkelen din er samlet, er den klar til bruk, men hvis den er delvis samlet, vil det være få deler som strammes og monteres, som kan gjøres med generelle verktøy. Hvis sparkesykkelen derimot ikker er samlet, må alle deler av den monteres.